Czym skutkuje nałożenie banów i filtrów Google

Budowanie prężnej strony online zobowiązuje do jej nieustannego rozmieszczania w przeglądarkach, aby była zauważalna dla odbiorców i pojawiała się wysoko w wynikach. Bany i filtry Google mogą być zastosowane na stronę, kiedy nasze zabiegi wywołują złamanie reguł uczciwej konkurencji. Przekonajmy się, co zrobić, kiedy zajdą tego typu okoliczności.

Bany i filtry Google – czym się charakteryzują?

Ban od Google oznacza najgroźniejszy wymiar sankcji, który może spotkać portal w sieci. Jest to kompletne usunięcie jej ze stron wyszukiwarki Google, co w gruncie rzeczy znacząco komplikuje funkcjonowanie biznesu. Po zablokowaniu strony liczba naszych klientów drastycznie się obniży, gdyż gros internautów posiłkuje się Google. Natomiast zastosowanie filtra obniża pozycję witryny w rezultatach wyszukiwarki, co również źle oddziałuje na klikalność portalu. Występują filtry ręczne – nakładane bezpośrednio przez załogę Google oraz algorytmiczne, które generowane są samoczynnie przez specjalistyczne oprogramowanie.

Czy można pokonać bany i filtry Google?

Pamiętajmy, że bany i filtry Google zakładane są m.in. za stosowanie zbyt dużej ilości odsyłaczy promujących naszą stronę internetową lub wykorzystywanie tzw. spamu w celu nadania jej pierwszej pozycji. Żeby usunąć ban od Google musimy najpierw prześwietlić jego powód. Pamiętajmy, żeby zaangażować do tego specjalistyczną agencję SEO, która kompleksowo zajmie się z kłopotem. Operacja może niestety ciągnąć się nawet 6 miesięcy, trzeba więc trochę poczekać.