PBN – jak wykorzystać jego potencjał?

Szukasz aktualnej oferty PBN? Idealnie trafiłeś! Wejdź na https://pbnmarket.pl.

Aby konsument odkrył twoją działalność powinieneś nie tylko mieć stronę firmową, ale także zatroszczyć się o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony i to czy systematycznie dodawane są do niej kolejne wyczerpujące i przydatne dla odbiorcy informacje. Lecz nie wolno także pominąć tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jedną ze strategii link buildingu jest korzystanie z PBN-ów – prywatnych sieci blogów.

PBN i ich atuty oraz mankamenty

PBNy są prywatne, bowiem są tworzone a następnie kierowane przez jeden podmiot (najczęściej przez dużą agencję marketingową albo agencję SEO), który kontroluje jakość udostępnianych tam tekstów. PBNy są z reguły używane jako część szerszej strategii reklamowej, co należy mocno zaakcentować, bo najlepsze rezultaty ich wykorzystania zauważa się w odniesieniu do stron, które zostały uprzednio poprawnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na wygenerowanie pokaźnej ilości linków przychodzących do strony, ale również na ich zróżnicowanie, co jest dobrze postrzegane przez wyszukiwarki. Za słaby punkt PBNów można uznać to, że ich wykonanie nie jest tanie, a potem konieczne jest przeznaczenie wielu godzin na utrzymanie ich w wysokiej jakości.

Artykuły z canonicalem oraz wizytówki NAP, czyli jak wykorzystać potencjał PBN

PBNy doskonale zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można przy ich użyciu zamieszczać sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To praktycznie każda publikacja online, gdzie widoczne są istotne dane kontaktowe firmy – jej adres e-mail czy telefon, nazwa i adres stacjonarny. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim również wpis w ogólnodostępnym katalogu biznesowym, profil w mediach społecznościowych bądź artykuł, pod którym dodano firmowe informacje kontaktowe.

Kolejny interesujący sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to artykuły z canonicalem. To republikacja rzetelnych artykułów z podaniem hiperłącza do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek zwykle oceniają wyżej przydatność pierwotnego wpisu, gdyż odnajdywanie linków do niego na rozmaitych witrynach w sieci rozumieją jako znak, iż pod wymienionym adresem kanonicznym znajdują się przydatne, warte przeczytania informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy treściach z sektora YMYL, gdzie kluczowe jest pozyskanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych w szczególności ze zdrowiem, doradztwem finansowym i aktualnymi informacjami, prawem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO