Podstawowe informacje o ściąganiu filtrów Google

Odnotowałeś nagły spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio zwrotów? Mimo ogromu zabiegów, domena nie poprawia swojej pozycji w Google? Wymienione symptomy wskazują na nałożenie filtru na stronę przez Google.

Filtr Google – co to takiego?

W pierwszej kolejności należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków z podejrzanych stron. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a pozbycie się takiego filtra może trwać od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędem na stronie, to będziemy mieć do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do nawet roku.

Usunięcie filtru Google

Pierwszym krokiem na drodze do ściągnięcia filtra Google jest wykonanie listy linków kierujących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla niej szkodliwe – działania te ułatwią nam przeznaczone do tego programy takie jak Link Detox. Po „odłowieniu” linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Aby wykonać wszystkie powyższe działania potrzebujemy sporej wiedzy i dokładności, ponieważ wykasowanie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie powróci na dawną pozycję.

Kiedy powinno się usuwać linki z Google?

Ściągnięcie filtru blokującego stronę powinno być sprawą priorytetową. W czasie okresu trwania blokady strona jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może narazić firmę na straty finansowe, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem rady u specjalisty. Właśnie z tego powodu trzeba jak najprędzej przekazać sprawę fachowcom.