Różne typy pozycjonowania – long tail, okresowe, lokalne

Zleć pozycjonowanie strony w Google

Istnieją trzy popularne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni specyficzną funkcję przed cyklicznymi bądź jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Matki, Światowe Dni Młodzieży lub Tłusty Czwartek. Ten wariant pozycjonowania będzie szczególnie efektywny, jeżeli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie znaleziona i wykorzystana z należytym wyprzedzeniem. Z reguły pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze gastronomii i turystyki. W większości wypadków powinno się zainicjować je na osiem do dziesięciu tygodni przed ważnym wydarzeniem, by Google zdążyło zaindeksować nową bądź uzupełnioną treść strony.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Drugi model pozycjonowania to dobre i sprawdzone wyjście dla właścicieli firm dysponujących niewielkim budżetem na reklamę. Za sprawą stosownego dobrania fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z daną branżą, ale także koszty reklamy w Google Adwords ulegną dużej redukcji. Pozycjonowanie Long Tail oznacza także dużo mniejszą konkurencję. Kluczowe jest też to, że coraz popularniejszy jest trend wprowadzania uściślonych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Braun Seria 3 srebrna,
– telefon Samsung Galaxy A50 niebieski,
– obuwie Adidas Runfalcon czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle ważne szczególnie dla sklepów internetowych. Za pomocą tego typu fraz, sklepy mające w swoim asortymencie nader szeroką ofertę artykułów mogą skuteczniej piąć się na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie Lokalne

W tym pozycjonowaniu kluczowe jest dodanie do frazy nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę przede wszystkim:
– dzielnicę (przykładowo “sklep komputerowy Wilda”)
– miasto (“klub fitness Kraków”)
– kraj (“producent obuwia Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale zda egzamin w działaniach dla podmiotów lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do klientów zamieszkujących na konkretnym obszarze. Taka strategia pozycjonowania jest przydatna też wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma niewiele finansów na promocję i nie ma możliwości rywalizować na słowa kluczowe bez dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “sklep odzieżowy”, to “sklep odzieżowy Kraków”.

Kontakt z firmą:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]