Więcej o usługach świadczonych przez firmę SEO, kliknij w to miejsce
Przedsiębiorstwa i właściciele witryn internetowych, którzy marzą o tym, żeby dotrzeć do pierwszych pozycji w wynikach wyszukiwania, są w stanie to uzyskać na przynajmniej kilka sposobów. Pierwszy, którego nie zaleca się, to próbowanie działań . Nie dysponując doświadczeniem w kwestii SEO i nie obserwując systematycznie doniesień o zmianach w algorytmie Google, trudno postępować prawidłowo i – co najistotniejsze – efektywnie. Kolejny sposób to utworzenie etatu dla biegłego SEOwca, lecz nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić powodu ograniczeń budżetu. Trzecia metoda to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Budżet przeznaczony na takie działania można dostroić do możliwości finansowych zlecającego. Zaletą współpracy z agencją SEO jest to, że oprócz specjalistów od SEO w zatrudnione są tam też eksperci od kodowania, kreatywnego pisania, kampanii Google Ads czy projektowania graficznego, którzy służą rzeczową pomocą w tych kwestiach.
Cechy kompetentnej agencji SEO
Agencji SEO w Polsce jest bardzo wiele. Na co zwrócić uwagę podczas poszukiwań podmiotu, która podniesie naszą widoczność w SERPach? Warto wybrać markę, która istnieje na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, a także tych kreatywnych i reklamowych, z każdym rokiem się zwiększa, co nie zawsze łączy się z jakością usług. Wybierając firmę, która funkcjonuje od około dekady, można mieć zaufanie, że ma ona spore doświadczenie i może w każdej chwili pochwalić się ciekawym portfolio swoich byłych prac. Na stronach agencji SEO nierzadko dodawana jest sekcja „Case study”. Zanim sygnuje się umowę wypada przeanalizować studia takich przypadków, żeby przekonać się, jakich rezultatów można oczekiwać po danej agencji, jak również to jakie problemy udało jej się rozwiązać oraz z jakimi branżami pracowała. Najlepsza agencja SEO to taka, która działa transparentnie: informuje o planach zadań na nadchodzące miesiące, a także przesyła sprawozdanie z ukończonych działań i ich efekty.
Inna zasadnicza kwestia to spersonalizowana oferta i dopasowanie zakresu prac do potrzeb działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeżeli agencja SEO na propozycję współpracy odpisuje w przeciągu kwadransa, a oferta sprawia wrażenie uniwersalnego szablonu, powinien to być znak alarmowy. Po wysłaniu zapytania przedstawiciel rzetelnej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, aby poprosić o pomocnicze informacje o firmie, potrzebne do przygotowania dla niej pełnej oferty. To dane, których nie da się znaleźć samodzielnie w sieci, jak np. informacja o prowadzonych dotąd pracach SEO czy o kluczowych dla klienta usługach bądź towarach, które chciałby wypromować.
Jaki model rozliczeń z firmą SEO jest najkorzystniejszy?
Przezornie warto potraktować agencje SEO, które proponują umowę z opłatą za uzyskany rezultat. W takim systemie opłata odbywa się wówczas, kiedy frazy kluczowe osiągną wynegocjowane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do Top10 albo do Top5). To nadal stosunkowo popularny model rozliczeń, jednak niesie ze sobą znaczne ryzyko – można bowiem osiągnąć szybkie rezultaty za pomocą łamania standardów określonych przez Google. Nieustannie uaktualniany algorytm również nie pomaga w dotrzymaniu obietnic złożonych zleceniodawcy, dlatego odpowiedzialna agencja SEO nigdy nie zapewnia uzyskania konkretnych pozycji. Jeśli chodzi o opłatę za działania agencji SEO, to rzadko jest ona stała – na ogół w pierwszych tygodniach po zawarciu kontraktu potrzebne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, aby przeprowadzić drobiazgowy audyt SEO, a później wprowadzać w życie wszystkie wymienione w nim sugestie. W późniejszym okresie współpracy, gdy witryna klienta jest już zoptymalizowana, koszty prac bywają o wiele mniejsze.
Kontakt z firmą:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]